Inzaghi: Tänker inte lägga av med fotbollen



Filipo Inzaghi tänker inte lägga skorna på hyllan efter sin korsbandsskada. Inzaghi gör det officielt att han tänker fortsätta med fotbollen, Och vara vid Milans sida vid nöd och lust.

Inzaghi har haft bra och mycket dåliga veckor. Allt började med att Italienaren skulle göra ett fantastiskt inhopp mot Real Madrid gjorde mål mot Real Madrid i Champions League på San Siro, Och inte bara ett mål utan två också. Efter den matchen hade Filipo imponerat i fansens ögon återigen, och det mest betydelsefulla var att han imponerade i Allegris ögon. Inzaghi fick spela igen. Vrålet på San Siro, välkomnandet på planen och att slå rekordet, det var väldigt speciellt för mig och känslor som alltid kommer att finnas kvar hos mig, säger Fillipo.

Den fruktansvärda vändningen

Filipo Inzaghi spelade tillsammans med sitt Milan för att försöka fixa en ny vinst, nu i Serie A. Fillipo Inzaghi skulle inte ha det roligt alls i den matchen. Nästan svårt att se, Inzaghi springer och plötsligt så sliter det i korsbandet. Korsbandet gick brutet. Inte ofta att vi ser detta på en fotbollsplan, men det var inte längesen som hans kollega förra säsongen David Beckham fick en korsbandsskada. Real Madrids Pepe har också varit en del av lidandet. En kort intervju med Inzaghi, en fråga, Och en väldigt svår för Inzaghi.

Tänker du mycket på CL segrarna du har haft genom tiderna?

Det var två fantastiska segrar men jag har alltid sagt att Champions League säsongen 2003 var den jag var bäst i. Fansen kommer ihåg som mest guldet 2007, vilket visar hur viktiga målen är i en final. Jag vet inte vilken jag ska välja - det är två matcher jag aldrig kommer att glömma.


Inzaghi är skadad minst till våren och kanske kanske kan han vara med i Champions League finalen med Milan, Om Milan klarar det hela vägen. Milan har varit enormt starka den här säsongen bl.a vunnit mot sin ärkerival, Inter. Det är inte ofta som vi inte får se Inzaghi i ett Milanoderby. Ett väldigt skadedrabbat Milan har bara en spets som är frisk, Dvs Zlatan Ibrahimovic. Pato är på skadelistan, Robinho är inte igång ännu men det försöker att rulla. Ronaldinho blir bänkad av Allegri. Blir väldigt spännande att se Milan den här säsongen, starkare än aldrig? Zlatan Ibrahimovic blir ocskå kallad för Milans bästa nyförvärv genom tiderna. Nu får Milan spelarna på skadelistan fokusera på att komma tillbaka hur snabbt som möjligt och hjälpa detta Milan som ligger etta i Serie A.

Salar Alavi




Kommentarer
Postat av: Anonym

- ROOOOOOOOOOOOOOMA DÅ?! NI MÅSTE SKRIVA OM ROOOOOOOMA, ROOOOOOOMA, ROOOOOOOOOOOOOOMA!

2010-11-24 @ 13:56:59
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: GUESS WHO?

- visst kan jag göra det :) men jag säger isåfall till när :)

2010-11-24 @ 14:36:17
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Anonym

- har hört att han är tillbaks antigen i mars eller april :)

2010-11-25 @ 20:13:21
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0